„Wzorcowy szyld” – wyniki

21 grudnia 2012 Nasze działania

ZWYCIĘZCA I EDYCJI KONKURSU „WZORCOWY SZYLD”:

1 miejsce: Drukarnia Print – Łazarz | 446 głosów

Pozostali finaliści:

2 miejsce: Coco Boutique – Stare Miasto | 186 głosów

3 miejsce: Kamienica przy ul. Dąbrowskiego 17 | 129 głosów

4 miejsce: Sklep „Takiee Rzeczy” – Jeżyce | 81 głosów

5 miejsce: Brovaria – Stare Miasto | 29 głosów

Łącznie oddano 871 głosów! Gratulujemy Drukarni Print oraz wszystkim finalistom!

###

Poznań od lat topi się w zalewie szpetnych i natarczywych reklam oraz szyldów, które zdominowały naszą przestrzeń miejską. O wadze problemu najlepiej świadczy reklamowy bałagan, który panuje w miejscu, które pod tym względem powinno być szczególnie chronione. W najściślejszym sąsiedztwie Starego Rynku znajduje się bowiem prawie 300 różnego rodzaju reklam, w większości w żaden sposób nie komponujących się z otoczeniem.

Chcąc zwrócić uwagę na istotę estetyki przestrzeni miejskiej w Poznaniu, postanowiliśmy, wzorem działań prowadzonych przez Forum Rozwoju Lublina, spojrzeć na problem z nieco innej perspektywy. Zamiast krytykować i piętnować złe przykłady chcielibyśmy wyróżnić te dobre, które stanowić powinny wzór do naśladowania.

Ogłaszamy więc, wspólnie z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu oraz Stowarzyszeniem Inwestycje dla Poznania konkurs, którego celem będzie wybranie najładniejszego i najlepiej wpisującego się w naszą przestrzeń miejską szyldu. Z morza tandety i pstrokacizny chcemy wyłowić perełki i uświadomić poznaniakom, że estetyczny i nieagresywny szyld może być ciekawym uzupełnieniem budynku. Chcemy Wam pokazać, że szyld może przyciągać i upiększać przestrzeń, która nas otacza.

Konkurs składać będzie się z 3 etapów:

I etap: Do 30 listopada, godziny 12.00, zbierać będziemy propozycje konkursowe. Wysyłajcie swoje typy, w postaci zdjęcia oraz krótkiego opisu, gdzie znajduje się szyld i do kogo należy, na adres ulepszpoznan@gmail.com. Przy wyborze propozycji prosimy o wzięcie pod uwagę następujących elementów:

1. Poziom estetyczny szyldu, w tym jego czytelność;
2. Wpisanie się szyldu w kontekst, w tym jego umiejscowienie na konkretnym obiekcie;
3. Forma, czyli jakość materiału, wielkość, kolorystyka, sposób montażu, podświetlenie itp.

II etap: Do 7 grudnia spośród wszystkich zebranych propozycji komisja konkursowa w skład której wchodzi po 2 reprezentantów instytucji organizujących konkurs (Ulepsz Poznań, Uniwersytet Artystyczny, Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania), Przewodniczący Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania, Miejski Konserwator Zabytków oraz Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania wybierze 5 finalistów.

III etap: Od 12 do 19 grudnia (do godziny 20.00) na stronie Stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania” odbędzie się otwarte głosowanie internetowe, które wyłoni zwycięzcę naszego konkursu.

Ogłoszenie wyników nastąpi 21 grudnia.

UWAGA: Konkurs obejmuje tylko śródmieście Poznania, czyli Stare Miasto, Wildę, Jeżyce i Łazarz!

Współorganizatorzy:

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania

Patronat:

Komisja Rewitalizacji Rady Miasta Poznania
Miejski Konserwator Zabytków
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania