„Powiedz coś, co ma znaczenie.”

29 marca 2011 Pomysły

Jest to ściana bardzo brzydkiej kamienicy w Centro Storico, czyli historycznej części Mediolanu. Ściana ta jest miejscem przeznaczonym dla niezależnych artystów, na której to mają oni możliwość zrealizowania własnego dzieła sztuki w centrum miasta. Dzięki tej idei zrealizowano kilka naprawdę ciekawych pomysłów.

Przez pewien czas ściana wykupiona była przez producenta odzieży Diesel (podobne ściany Diesel wykupił także w innych miastach, np. w Berlinie i Pekinie), który zorganizował konkurs, mający na celu wyłonienie najciekawszych projektów „zagospodarowania” pustych ścian w największych miastach świata. Po konkursie mediolańska ściana została udostępniona innym artystom i tak została np. wykorzystana jako artystyczna reklama Absoluta.

Jest to bardzo ciekawy pomysł promocji i reklamy, która nie szpeci miasta. W ten sposób zamiast paskudnych billboardów i bannerów mamy dzieło sztuki, które uatrakcyjnia brzydki budynek i zachęca do rozmowy na temat poruszony przez danego artystę. W ciągu roku grafika zmieniała się kilka razy i nie koniecznie była ona wykorzystywana na użytek komercyjny.

| Marta |

Manifest konkursu Diesla (w wolnym tłumaczeniu) brzmiał następująco:

„W naszym codziennym życiu atakowani jesteśmy nieustannie komunikatami, których wcale nie chcemy oglądać. (…) Diesel Wall narodził się z potrzeby ocalenia tego, co zostało cenne w naszym otoczeniu i wypełnienia tego treścią, która ma znaczenie. Chcemy wykorzystać waszą siłę odrodzenia, waszą zdolność przełamywania tego, co dane; waszą umiejętność prowokowania, ekscytowania, komentowania; tworzenia tego, co piękne i tego, co prawdziwe; sprawienia, by ludzie znów zaczęli myśleć.”

Zdjęcie: [wikipedia.org]