
Bierzmy przykład z Kopenhagi
Jak zapewne wielu z Was wie, cztery poznańskie stowarzyszenia (Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania, Stowarzyszenie Mobilny Poznań, Stowarzyszenie My-Poznaniacy oraz Stowarzyszenie na rzecz Ekologicznej Komunikacji) wystosowały kilka dni temu list do Zarządu Dróg Miejskich, w którym postulowane jest utworzenie w centrum Poznania Stref „30”, większej ilości dróg rowerowych oraz przejść dla pieszych.
By przekonać niezdecydowanych warto zapoznać się z przykładem Kopenhagi, która na przełomie lat 50′ i 60′ również zmagała się z problemem korków w centrum miasta oraz dominacją samochodów nad pieszymi i rowerami.
Wyłączanie ruchu samochodowego, drogi rowerowe, tworzenie deptaków ożywiło kopenhaskie centrum, czyniąc stolicę Danii jednym z najlepszych do życia miast nie tylko w Europie, ale i na świecie.
| Paweł Głogowski |